Sladkosti co nás neohrozí

13. ledna 2010 v 15:05 |  Hubnutí
1. Gumoví medvídci a jiné želé bonbóny
Neobsahují téměř žádný tuk, na rozdíl od sušenek a čokolády. Obvykle jich nemusíme sníst celý pytlík, abychom zahnali chuť na sladké. I zde je však potřeba řídit se heslem všeho s mírou, počítejte do deseti (ks).
2. Domácí pudink
Když vás honí mlsná, udělejte si pudink, např. v rámci odpolední svačiny. Příchutí se dnes vyrábí nespočet, určitě si vyberete. Pokud při přípravě použijete nízkotučné mléko a umělé sladidlo místo cukru, zamlsáte si a z výživového hlediska nijak nezhřešíte. (Nechci na tomto místě nikoho nabádat k pravidelné konzumaci umělých sladidel, ale v případě že potřebujete redukovat svou hmotnost budou pro vaše tělo menším zlem, než přemíra jednoduchých cukrů.)
3. Některé typy nanuků
Dnešní sortiment nabízí i takové, které si můžete dopřát v rámci snižování hmotnosti. Jedná se zejména o ovocné a jogurtové příchutě. Jejich nespornou výhodou je to, že na rozdíl od "vaničky" se zmrzlinou máte svou porci pěkně nadávkovanou a nesníte tak nadměrné množství. Zkuste například jogurtový nanuk s ovocnou polevou Chuť léta! Nutričním složením se podobá ovocnému jogurtu a chutná překvapivě dobře.
4. Racio chlebíčky s florou light a medem ( nebo džemem)
Možná si říkáte, že to zní moc zdravě na to, aby to zahnalo vaši chuť na sladké. No, vyzkoušejte a uvidíte. I zde ovšem pozor na množství. Tři kousky jako součást svačiny nebo jeden na chuť mezi jídly by měl stačit.
5. Cottage sýr na sladko
Dá se koupit přímo sladká varianta, nebo si ho vylepšete doma (např. ovocem, skořicí, medem, kakaem). Cottage je zhlediska správné výživy ideální potravina, jedná se o zdroj kvalitních bílkovin a i sladkou chuť si užijete.
6. Čokoládový jogurtový nápoj či jogurt, či tvarohy s kousky čokolády
Ideální pomocník, pokud vás honí chuť na čokoládu i po vašem jednom povoleném řádku. Avšak pozor na jogurty smetanové. I čokoládové jogurty se dají sehnat do 3 % tuku na 100 g. Z jogurtů doporučuji značku Hollandia, z tvarohů značku Madeta příchuť Straciatella.
Avšak stejně dobře vám chuť na sladké zaženou i ovocné tvarohy (např. značky Milko, DiaVita, Activia)
7. Domácí lehký tvarohový dezert
Na dno mističky naskládejte deset piškotů, na ně navrstvěte oslazený (i sladidlem) netučný tvaroh a trochu kompotovaného ovoce (ananas, mandarinka) - nebo můžete opět využít např. ovocných tvarohů od Madety. Nechte odležet v ledničce a máte úžasnou svačinu pro nejen pro hubnoucí labužníky.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
heart