Pryč s faldíky, vzhůru za svaly! - bříško

3. února 2010 v 11:34 |  Cvičení
Chcete-li zlepšit vzhled svého bříška, máme tu pro váš několik tipů a cviků!
Celý problém okolo bříška závisí především na množství tuku v této oblasti. Můžete cvičit každý den, ale budete-li mít deset kilogramů nadváhu, svaly vám na bříšku nikdy nevyniknou a cvičení vám kromě posílení kondice bude (z estetického hlediska) téměř k ničemu. A naopak: máte-li v oblasti bříška jen kůži a prakticky žádný tuk, i když cvičíte málo, výsledky budou patrné na první pohled.
Musíte si tedy položit otázku, co od cvičení očekáváte. Chcete-li jen posílit svaly a zlepšit kondici a až tolik vám nezáleží, budete-li mít bříško opravdu vyrýsované, stačí vám samotné cvičení. Chcete-li mít ale výsledky opravdu vidět, budete muset ke cvičení přidat i nějakou tu dietu, abyste shodila nějaké to kilo a bříško si krásně vyrýsovala.

Začněme cvičením
Cviků na břicho je několik, můžete se zeptat kamarádek, v posilovně nebo se podívat na internetu.Základním jsou klasické lehsedy. Z pozice vleže, kdy máte nohy pokrčené cca do pravého úhlu a chodidla něčím zapřená (abyste při cvičení opravdu zabírala jen břišními svaly), přejdete právě za použití břišních svalů do pozice, kdy se přitáhnete trupem ke kolenům. Z této pozice si zase lehnete (hlavně ne švihem, vše dělejte tahem, pomalu, tak, aby v každé fázi pohybu byl sval napnutý - to platí u všech cviků) a cvik opakujete.
Cvik můžete v různých variacích obměňovat - například se jednou dotýkat levým loktem pravého kolena a vytáčet se tak doprava, podruhé pravým loktem levého kolena a vytáčet se tak doleva - posílíte tak i postranní svaly.
Tyto dva cviky vám mohou v podstatě vystačit na velmi dlouho. Stačí obměňovat počet sérií a samotných cviků.
Jak často a jakým způsobem je mám procvičovat?
Bohatě stačí třikrát týdně. Pokud chcete, můžete častěji, ale není to třeba. Naopak samozřejmě můžete i méně často, ale snažte se dodržet procvičování aspoň dvakrát týdně. Cvičte vždy tři až pět sérií po cca patnácti až dvaceti opakováních. Dávejte si přibližně minutu až dvě mezi sériemi pauzu. A střídejte cviky.
Jak to tedy reálně bude probíhat? Udělejte si patnáct lehsedů. Dvě minuty počkejte. Udělejte si patnáct lehsedů na pravou stranu. Dvě minuty počkejte a udělejte si patnáct lehsedů na levou stranu. To by pro jeden den stačilo. Další trénink si můžete udělat třeba tři série po dvaceti opakováních. Příště třeba čtyři série po dvanácti opakováních. Jednou můžete mít mezi cviky pauzu dvě minuty, podruhé minutu, potřetí tři minuty. Další trénink můžete dělat jenom lehsedy bez vyhýbání na stranu atp.

Jak vidíte, variací je nespočet, snažte se každý trénink udělat trochu jiný a bude to mít jediný následek: cvičení bude extrémně efektivní, neboť si vaše tělo nezvykne jen na jeden pohyb a na jednu intenzitu, bude se pokaždé měnit. Svaly proto budou reagovat ideálně.
Zvyknete-li si na pravidelné procvičování bříška tímto variabilním způsobem, jste na nejlepší cestě za krásně pevným a vypracovaným bříškem. Jak dlouho to bude trvat? Už po pár dnech začnete cítit, že se vám tato oblast zpevňuje, během pár týdnů byste mohla oblast bříška mít takřka ideální. Nastává tu ale další problém, a to problém zmíněného tuku.

Co s tukem?
I když se vám podaří pravidelně cvičit a vaše bříško dostane krásně pevný a vypracovaný tvar, pokud na něm budete mít pár kilo navíc, taková změna to navenek nebude. Chcete-li tedy, aby výsledek vašeho snažení přešel do perfektní podoby, budete se muset snažit docílit shození přebytečných tukových zásob. Bříško se vám pak vyrýsuje a ukáže ve své pravé kráse.
K tomu jsou ideální některé diety nebo obecně změna stravovacích návyků. Zkuste nejíst večer, zaměřte se spíše na jídla z bílkovin (maso, nízkotučné síry, šunka atp.), nepřejídejte se, jezte vícekrát denně, ale menší porce, a ostatní známá doporučení. Zkombinujete-li tedy cvičení s dietou, výsledky - pokud budete postupovat správně - se velmi rychle dostaví.
Nesmíte zapomenout, že v období cvičení je dobré přijímat větší množství bílkovin a tekutin (ne během cvičení, ale třeba hodinku po něm a následující den), mít dostatek vitaminů a minerálů a obecně se snažit zlepšit vaši životosprávu. Cvičení tak bude o to efektivnější.
A chcete-li, aby vaše bříško vypadalo opravdu nádherně, můžete si jako pomocníka pořídit některýzeštíhlující a zpevňující gel od Garnier, který vám při procesu "za lepším bříškem" pomůže a celou cestu urychlí.
Není to zase tak složité a ani to nezabere příliš času. Začněte proto hned dnes, ať se už zítra můžete začít těšit na nový vzhled!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
heart