Zhubněte za týden!

3. února 2010 v 11:32 |  Hubnutí
Možná i vy potřebujete shodit během krátké doby nějaké to kilo (nebo špíček) dolů. Když budete vědět jak, není to nemožné. Naopak - je to účinné a funguje to. Jen to chce motivaci a vůli k tomu dělat věci, které možná běžně neděláte.


Když mluvím o takových "věcech", myslím tím především sport. Tělo je jen stroj, který reaguje na impulzy, jež mu dáváte, a jste-li zvyklá celé měsíce válet šunky u televize a jediný pohyb je ten, který ráno uděláte, než přejdete od domu k autu, jakmile začnete tělo atakovat sportem, bez kompromisů zareaguje. A zareaguje tak, jak chcete: bude o sto šest spalovat právě ty vaše tuky, sedavou prací, neaktivitou, geny, zkrátka čímkoliv za tu dobu nahromaděné. Sportování ovšem nebude jediným elementem, díky němuž během krátké doby změníte svou postavu, důležitá je samozřejmě i lehká úprava stravy. K tomu všemu je ovšem stále nejpodstatnější motivace a pevná vůle, protože bez nich to nepůjde. Tak vzhůru na to!
Sport
Sedm dní není mnoho a chcete-li za tak krátkou dobu vidět změnu, připravte se, že budete každý den něco dělat. Aerobní aktivita. Tak se to nazývá a ta vás dost možná bude i ve snech pronásledovat. Budete se potit, a pokud na to nejste zvyklá, přijde vám to možná jako peklo, ale funguje to a za pár dnů si zvyknete. Za pár dnů si řeknete: hubnu!
A o co jde? Vyhraďte si denně třicet až čtyřicet minut (nemá smysl déle a ani méně) na běhání, kolo či rotoped.Důležité je, abyste nepřehnala své tempo a neběžela moc "na krev", naopak se ale zase nesmíte šetřit a běžet příliš laxně. Jak poznáte, jestli se správně zatěžujete? Určete si nějaké tempo a po deseti minutách zastavte, nahmatejte si tep a změřte si ho (stačí patnáct sekund, číslo pak vynásobte čtyřmi). Vyjde-li vám v závislosti na věku něco mezi 120-140 tepy za minutu (staří mají mít menší číslo, mladší vyšší), sportujete právě tak akorát, aby se spalovaly právě vaše tuky. Máte-li výrazně nižší, přidejte, máte-li výrazně vyšší, zpomalte. To je celé, nebudete dřít krev, uvidíte, že podobné tempo není nijak závratné.
Hned první den začněte. Kdy? Kdykoliv během dne. Ovšem dávejte si pozor, ať minimálně dvě a půl hodiny před sportováním nejíte. Tělo by pak spalovalo sacharidy přijaté z potravy a ne ty nevzhledné špíčky pod vaší kůží.Když dosportujete, aspoň půl hodiny nic nejezte, jen se napijte neslazené vody. Pak si dejte (možná ani nebudete mít hlad, sport vám ho zažene) něco s větším obsahem bílkovin a menším obsahem sacharidů a tuků. Takže například nějaké maso, šunku či třeba sýry (ne ve velkém množství). Takto to udělejte každý den. Sedmkrát týdně. A více než půlka úspěchu je za vámi! První dva tři dny - pokud nejste zvyklá - vás to možná bude trochu bolet (nezapomeňte se před sportem protáhnout!), pak si ale tělo zvykne a půjde to jedna radost. V této fází potřebujete především silnou vůli a musíte si říkat: když už jsem začala, dokončím to a výsledky přijdou!
Jídlo
A ony přijdou, pokud se nebudete během tohoto týdne přejídat, budete jíst střídmě (to neznamená, že přestanete, naopak!), jezde hodně masa, rýže, vyvarujte se tučným a sladkým jídlům a na večer si dejte jen něco málo zeleniny. Samozřejmostí bude dostatečný přísun vitamínů a minerálů. Není v tom žádná věda, nemusíte přestávat jíst, stačí, když jídelníček zkvalitníte. A společně se sportováním? Společně se sportováním se těšte na výsledek!
Pokud opravdu budete pilně sportovat a zkvalitníte stravu, třetí čtvrtý den už ucítíte, že máte hezky zpevněný zadeček a stehna a že ubývá i tuk. Hubnete. To bude dostatečná motivace k tomu pokračovat. A po sedmi dnech? Po sedmi dnech nečekejte zázraky, čekejte jen, že vaše postava bude vypadat lépe než před tímto obdobím, budete dost možná hubenější, budete mít pevnější celé tělo (od lýtek, stehen, přes zadeček a břicho) a budete se cítit mnohem lépe. Nezapomeňte, že pokud další týden potom přestanete všechno dělat a začnete jíst bůčky a v cukrárně budete štamgastem, vrátíte se tam, kde jste byla, ale když zůstanete jíst řekněme "standardně", postava vám nějaký čas vydrží. Není pak od věci jednou za čas si zase trochu zasportovat a výsledky pak budou parádní.
Už víte, co budete dělat příští týden…?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
heart